Induction Course Tenure 2009/2010

by 10:19 AM 1 comments
Pada 25 dan 26 disember 2009, bertempat di FRIM, Kepong dan UIA, STEADFAST (TOT dan Main Board) telah mengadakan Induction Course bagi tenure baru session 2009/2010. Aktiviti ini diadakan selama 2 hari ini. Aktivit sepanjang 2 hari ini adalah seperti berikut:


25 Disember 2009 (Jumaat)

Bermula pada jam 8 malam, kesemua Main Board dan Exco telah berkumpul di Female Musolla, AIKOL Level 3. Aktiviti dimulakan dengan 'Ice Breaking' supaya peserta dapat mengenali ahli-ahli EXCO yang lain. Selepas 'ice breaking', solat isyak berjemaah berimamkan Zulfalihin, Vice President 1. Kemudian, aktiviti diteruskan lagi dengan mendengar tazkirah yang diberikan oleh tetame undangan, Bro. Khairulzain Abdul Rahman dari SDEV. Beliau bercakap berkenaan 'Soft Skill' yang perlu ada pada kesemua ahli Steadfast dan juga graduan lepasan universiti. Kemudian, aktiviti diteruskan lagi dengan Fizi, selaku treasurer Steadfast bercakap mengenai tugasnya (claim, reimburst, report, etc). Kemudian, Luqman pula meneruskan acara dengan membicangkan mengenai tugas-tugas bagi setiap biro dan juga main board. Aktiviti kemudian berakhir pada jam 11 malam, dengan nyanyian lagu STEADFAST dan juga lagu Induction Course, Semangat yang hilang.


26 Disember 2009 (Sabtu Pagi)

Seawal jam 7 pagi, semua EXCO telah berkumpul dihadapan tangga besar. Dengan menaiki 4 buah kereta dan motosikal, kami bergerak ke FRIM, Kepong dan tiba disana pada jam 8 pagi. Aktiviti dimulakan dengan senaman pagi yang diketuai dengan Adi dan kemudian pocho-pocho. Kemudian, nyanyian lagu Steadfast. Aktiviti kemudian diteruskan lagi dengan "bagaimana membuat proposal dan report" dari karimah. kemudian, alumni, Bro. Niswan telah memberikan kata-katanya mengenai pengalaman dalam steadfast. Kemudian, kesemua menjamu nasi ayam dan menunaikan solat. Aktiviti bersambung dengan perbincangan almanac sepanjang tahun dan kemudian EXCO perlu berada didalam biro masing-masing dan membincangkan tentang SWOT. Keadaan waktu ini hujan lebat. aktiviti berakhir dengan nyanyian lagu STEADFAST.


26 Disember 2009 (Sabtu Malam)

Semua EXCO telah berkumpul di Econs Cafe. Ativiti Barbekue telah diadakan. pada waktu ini, kesemua EXCO dapat beramah mesra selepas seharian dalam induction course ini. Aktiviti berakhir pada jam 11 malam.

Antara rakaman yang sempat ditangkap:
















steadfast

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

1 comments:

ummi said...

selamat berjuang tenure baru STEADFAST.gembira tu gembira jugak tapi ingat kita semua memikul amanah berat yg pasti akan disoal kelak..mg dpt buat yg terbaik,tunjukkan teladan yg baik menerusi kepimpinan.GANBATTE!!!