Steadfast Talent Day + Iftar

by 2:15 AM 0 comments
Assalamualaikumm.......

Pada 22 August 2010 yang lalu, bertempat di kuliyyah ekonomi,telah terlaksanan satu program tertulis dalam kalendar STEADFAST iaitu Talent Day yang dijalankan oleh Biro Research & Development. Oleh kerana program tahun ni jatuh pada bulan puasa, jadi, R&D telah bersepakat dengan biro Sendi untuk mengadakan iftar sekaligus bersama program ini. Alhamdulillah program ini berjalan dengan begitu lancar walaupon pada awal pagi tersebut hujan turun selama beberapa minit. Semangat juang setiap peserta dan komiti tidak begitu mudah luntur dan tergoda dengan damai kesejukkan pagi tersebut. Tepat jam 9 pagi, lebih 85% peserta telah hadir dan program dimulakan dengan senaman pagi dalam bentuk aerobik yang diketuai oleh Aswad yang membawa kelainan dalam aktiviti ini(menari-nari yang eksklusif dari Aswad).

Waaahhhhhhhhhhhhhhhhh.........

Setelah semua berasa segar dan bersemangat, program diteruskan dengan ceramah yang disampaikan oleh Bro.Mohaideen, alumni Steadfast yang dibantu oleh Bro. Anis Firdaus juga alumni. Kedua-dua abang kita ni begitu semangat dengan ceramah bertajuk "Modules and its Significances ". Dalam masa 1 jam yang diperuntukan, abang-abang ini berjaya menarik minat peserta dengan melakukan pelbagai aktiviti yang secara tidak langsung dapat memberi kefahaman kepada peserta mengenai modul.

Aktiviti diteruskan dengan LDK. Semasa sesi ini, peserta dipecahkan kepada 6 kumpulan. Setiap kumpulan terdiri daripada 7-8 orang peserta dan 2 fasilitator yang ditugaskan untuk memantau dan memberikan tunjuk ajar kepada peserta. peserta diminta menghasilkan 1 set modul yang lengkap mengikut jenis program yang telah ditentukan. Disamping itu, peserta juga diminta mencipta 1 'trademark' kumpulan yang akan dibentangkan bersama pembentangan modul kelak.

Berusahaaaaaa!!!!!

Tepat jam 1.15, peserta dibawa ke surau untuk persiapan solat zuhur. Tepat jam 2.00petang, peserta dikumpul semula untuk acara pembentangan modul masing-masing. Peserta diminta membuat 5 modul tetapi hanya perlu membentangkan 2 modul yang perlu diaplikasikan menggunakan barang-barang yang diberikan. Peserta juga diminta membuat Trademark kumpulan masing-masing. Setelah tamat, juri-juri profesional memberikan komen masing-masing yang sangat jujur bagi membantu peserta untuk menghasilkan modul yang lebih gempak dimasa akan datang. Tepat jam 4.30 ptg, semua pembentangan tamat dan peserta dibenarkan pulang untuk membuat persiapan diri untuk program seterusnya yang akan bermula pada petang tersebut.

Yeeeeaaaaaa................

Pada jam 6.00 petang, peserta datang semula ke tempat yang dijanjikan untuk program seterusnya. Tepat jam 6.30ptg, tadarus Al-Quran dimulakan dan dibimbing oleh Hafizi Yahya, Shahir Samsudin dan Mohd Hanif (Headcom Sendi). Tadarus Al-Quran berlangsung hingga jam 7.15mlm. Setelah tamat, peserta dihidangkan dengan air dan kurma untuk juadah permulaan berbuka puasa...

Allahhuakbar.... Allahhuakbar.........

Laungan ini disambut dengan rasa syukur.. Alhamdulillah, semua peserta membaca doa dan menjamah juadah yang disediakan. Setelah itu,semua yang hadir bersiap-siap untuk mendirikan solat maghrib secara berjemaah yang diimamkan oleh Syahmi (Sendi). Setelah selesai solat, para hadirin dihidangkan dengan makanan yang sangat enak dan memuaskan hati(nasi+sayur campur+ayam masak merah+air sunquick blackcurrant+tembikai).



Bllluuuurrrppp....... Alhamdulillah...

Setelah kenyang, para hadirin bersiap pula untuk menunaikan solat isyak dan terawih yang di imamkan oleh Shahir Samsudin. Setelah selesai 4 rakaat solat terawikh, para hadirin dijamu dengan makanan rohani iaitu tazkirah yang disampaikan oleh Ismail yang bertajuk "Fadhilat Puasa". Setelah itu, solat terawikh diteruskan 4 rakaat. Setelah selesai, acara terakhir yang sangat dinantikan diteruskan iaitu acara penutup dan penyampaian hadiah.

Yeeeeaaaaaaahhhhhh.......

Acara dimulakan dengan doa, dan diteruskan dengan kata-kata aluan dari Zulfalihin (VP 1) dan Syafik (PM program). Dannnn.... waktu yang ditunggu telah tiba. Setiap kumpulan mempunyai kehebatan masing-masing hingga juri tidak mampu mencalonkan kumpulan mana yang bergelar juara.. Lalu.... setiap kumpulan diiktiraf sebagai juara mengikut kategori yang paling sinonim dengan kumpulan tersebut. Dan.... satu anugerah yang istimewa disampaikan kepada peserta bertuah iaitu Anugerah Peserta Paling Menyerlah (APPM).

Jeng...Jeng...Jeng....

Syahmi (Juara APPM sesi 1) tampil untuk menyerahkan gelaran tersebut kepada peserta sesi 2 yang telah dinobatkan kepada.............

S.H.A.F.I.E!!!!!! ~~TAHNIAH~~~

Setelah juara diumuman maka berakhirlah program Talent Day 2010. Sebelum pulang, peserta dihidangkan dengan juadah wajib Steadfast iaitu KEK PISANG+kek lain+ air sunquick tropicana.. Setelah menjamah hidangan terakhir, semua peserta pulang dengan hati yang gembira dan perut yang kekenyangan. Alhamdulillah murahnya rezeki hari ini. Segala penat lelah yang dilalui sepanjang hari ini diharapkan dapat dijadikan satu titik permulaan untuk adik-adik STEADFAST terus bergiat aktif dan mencurahkan idea-idea baru dalam menambahkan koleksi modul yang sedia ada.

Akhir kata............

TERIMA KASIH KEPADA SEMUA KOMITI DAN KAKI TANGAN YANG TERLIBAT SECARA LANGSUNG ATAU TIDAK. JASA ANDA TETAP AKAN DIKENANG WALAUPUN TAK TERBALAS.. SEMOGA ALLAH MERAHMATI KALIAN SELALU... KEPADA ADIK-ADIK, TERIMA KASIH KERANA MEMBANTU DIRI ANDA MAJU SETAPAK KEHADAPAN. KEPADA SEMUA YANG TAK TERTULIS DISINI, BUKAN ANDA DILUPAKAN, ANDA JUGA SANGAT-SANGAT DIHARGAI OLEH KAMI..

THANKS A LOT.....

with best regard,

Headcomm R&D (^_^)V

>>>>>>>>pic will be upload next time<<<<<<<

steadfast

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 comments: