by 10:11 AM 0 comments


LAPORAN PROJEK SEKOLAH  KELAB STEADFAST
Pada 13 - 15 Februari 2015 yang lalu, warga kelab Steadfast Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) sekali lagi diberi kesempatan untuk menjayakan satu program sekolah bersama adik-adik tingkatan dua dan tiga yang bertempat di Sekolah Berasrama Penuh Integrasi(SBPI) Sabak Bernam. Program pada kali ini menampilkan sedikit kelainan kerana program tersebut membawa tema 'English In Camp'. Hal ini dikatakan demikian kerana ia merupakan kali pertama buat kelab Stedfast (UIAM) menjalankan program sekolah bertemakan english camp. Bilangan peserta yang menyertai kem ini adalah seramai 160 orang pelajar SBPI Sabak Bernam, 23 orang ahli kelab Steadfast IIUM, dan juga beberapa orang alumni sekolah tersebut.
Program yang berlangsung selama tiga hari dua malam itu boleh dikatakan telah berjaya dalam pelaksanaannya walaupun terdapat beberapa masalah teknikal yang berlaku. Para pelajar yang terlibat dikehendaki berkomunikasi dalam Bahasa Inggeris sepanjang kem berlangsung. Beberapa modul juga telah di jalankan untuk memupuk semangat kerjasama dalam kumpulan di samping melatih para peserta untuk berasa yakin untuk bertutur dalam Bahasa Inggeris.
Program tersebut turut mempunyai slot 'Explorace' yang mempunyai 8 checkpoint di mana setiap checkpoint mempunyai elemen-elemen terpenting dalam pembelajaran bahasa Inggeris seperti prefixes, idioms, expressions, and spell it right. Daripada sesi Explorace tersebut, maklum balas yang diterima dari para pelajar adalah sangat memberangsangkan.
Akhir sekali, program pada kali ini mampu menjadi batu loncatan kepada kelab Steadfast untuk lebih bersedia dan tersusun untuk menjalankan English Camp pada masa hadapan.


Disediakan oleh
      wani
(Syazwani Zamri)


#SteadfastIIUM
#Since1991
Facebook Steadfast Club: Steadfast IIUM Official

Blog Steadfast Club: http://steadfastiium.blogspot.com/
















steadfast

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 comments: